In deze handleiding leggen we jou precies uit hoe je een Google Post toevoegt aan je Google Mijn Bedrijf vermelding. Zo breng je jouw producten, diensten of recente artikelen extra onder de aandacht. Google laat je dit helemaal gratis doen!
Google geeft eigenaren van websites de mogelijkheid om gratis hun website extra onder de aandacht te brengen door middel van een Google Mijn Bedrijf Vermelding. Door deze vermelding aan te maken kunnen (potentiële) klanten gemakkelijk jouw website, adresgegevens, openingstijden etc. vinden. Daarnaast zorg je voor een extra link naar je website en dit helpt weer bij je zoekmachine optimalisatie!
Onderstaand een impressie van een Google Mijn Bedrijf vermelding inclusief een Google Post (rechter gedeelte):
Note: Om de stappen in deze handleiding te volgen heb je al een bedrijfsvermelding en kan je inloggen op Google Mijn Bedrijf.
Rechtsboven in het scherm vind je de knop ‘Sign in’. Klik hier op en log in met het juiste Google account. Vervolgens kom je in het onderstaande scherm en klik je de vermelding aan waarvoor je een Google Post gaat plaatsen.
In het volgende scherm kom je op je eigen Google Mijn Bedrijf profiel. Hier vind je informatie over het bedrijf, Google recensies en de Google Posts. Links in het menu staat ‘Posts’. Klik hier op.
Op de (Google) Post pagina vind je alle gepubliceerde- en verlopen posts. De standaard berichten worden na 7 dagen automatisch verwijderd. Daarom is het belangrijk om wekelijks actief te zijn met de Google Posts.
Helemaal bovenaan vind je het kader waar je een Google Post kan schrijven. Zodra je hier op klikt krijg je het onderstaande venster:
Zoals je in de afbeelding hierboven kan zien helpt Google je met inspiratie voor je Posts. Door enkele voorbeeldposts te bekijken weet jij wellicht hoe je jouw Google Post wilt opmaken. Er zijn 4 aspecten waar je aan moet denken:
Laat je post opvallen met een foto: Voeg een afbeelding van je product, dienst, blogartikel of iets anders wat je wilt uitlichten toe. De afbeelding dient minimaal over 250×250 pixels te beschikken en een JPG- of PNG-bestand zijn.
Tot slot kan je op ‘Voorbeeld’ klikken om even te controleren of je alles netjes hebt ingevuld. Als alles naar wens is klik je op publiceren en vind je je Google Post in je Bedrijfsvermelding. Google maar eens op je bedrijfsnaam.
Meer weten?
Mocht je naar aanleiding van deze handleiding nog vragen hebben? Neem gerust contact met ons op, wij helpen je graag verder! Op de hoogte blijven van de laatste marketingontwikkelingen? Volg ons dan op LinkedIn, Facebook, Twitter en Instagram!
Download handleiding Google Post plaatsen in Google Mijn Bedrijf