HOW TO: Een Google Post plaatsen in je Google Mijn Bedrijf

In deze handleiding leggen we jou precies uit hoe je een Google Post toevoegt aan je Google Mijn Bedrijf vermelding. Zo breng je jouw producten, diensten of recente artikelen extra onder de aandacht. Google laat je dit helemaal gratis doen!

Google Mijn Bedrijf en Google Posts

Google geeft eigenaren van websites de mogelijkheid om gratis hun website extra onder de aandacht te brengen door middel van een Google Mijn Bedrijf Vermelding. Door deze vermelding aan te maken kunnen (potentiële) klanten gemakkelijk jouw website, adresgegevens, openingstijden etc. vinden. Daarnaast zorg je voor een extra link naar je website en dit helpt weer bij je zoekmachine optimalisatie!

Onderstaand een impressie van een Google Mijn Bedrijf vermelding inclusief een Google Post (rechter gedeelte):

Google bedrijfsvermelding van 2Bfound

Note: Om de stappen in deze handleiding te volgen heb je al een bedrijfsvermelding en kan je inloggen op Google Mijn Bedrijf.

Stap 1: Log in bij Google Mijn Bedrijf

Rechtsboven in het scherm vind je de knop ‘Sign in’. Klik hier op en log in met het juiste Google account. Vervolgens kom je in het onderstaande scherm en klik je de vermelding aan waarvoor je een Google Post gaat plaatsen.

Google Posts toevoegen aan Google Maps vermelding

 

Stap 2: Klik op ‘Posts’

In het volgende scherm kom je op je eigen Google Mijn Bedrijf profiel. Hier vind je informatie over het bedrijf, Google recensies en de Google Posts. Links in het menu staat ‘Posts’. Klik hier op.

Een Google Post plaatsen in je Google Maps Vermelding

Stap 3: Een nieuwe (Google) Post plaatsen

Op de (Google) Post pagina vind je alle gepubliceerde- en verlopen posts. De standaard berichten worden na 7 dagen automatisch verwijderd. Daarom is het belangrijk om wekelijks actief te zijn met de Google Posts.

Helemaal bovenaan vind je het kader waar je een Google Post kan schrijven. Zodra je hier op klikt krijg je het onderstaande venster:

Een Google Post plaatsen in je Google Maps Vermelding

Stap 4: Google Post opmaken

Zoals je in de afbeelding hierboven kan zien helpt Google je met inspiratie voor je Posts. Door enkele voorbeeldposts te bekijken weet jij wellicht hoe je jouw Google Post wilt opmaken. Er zijn 4 aspecten waar je aan moet denken:

Laat je post opvallen met een foto: Voeg een afbeelding van je product, dienst, blogartikel of iets anders wat je wilt uitlichten toe. De afbeelding dient minimaal over 250×250 pixels te beschikken en een JPG- of PNG-bestand zijn.

  • Schrijf je post: Hier kan je de tekst van je post toevoegen. Het bericht moet uit minimaal 100- en maximaal 300 woorden bestaan.
  • Van deze post een evenement maken: Een handige extra optie als je een evenement extra onder de aandacht wilt brengen. Als je deze knop aanzet kan je de naam van het evenement, de start- en einddatum en tijd toevoegen.
  • Een knop toevoegen: Google heeft inmiddels al wat knoppen toegevoegd die conversie verhogend werken. Op example.com voeg je de URL toe waar je mensen naartoe wilt sturen.

 

Tot slot kan je op ‘Voorbeeld’ klikken om even te controleren of je alles netjes hebt ingevuld. Als alles naar wens is klik je op publiceren en vind je je Google Post in je Bedrijfsvermelding. Google maar eens op je bedrijfsnaam.

Meer weten?

Mocht je naar aanleiding van deze handleiding nog vragen hebben? Neem gerust contact met ons op, wij helpen je graag verder! Op de hoogte blijven van de laatste marketingontwikkelingen? Volg ons dan op LinkedInFacebookTwitter en Instagram!

Download handleiding Google Post plaatsen in Google Mijn Bedrijf

Beoordeling:

Deze handleiding wordt beoordeeld met een: 8.6 door 63 tevreden lezers!
98 / 100
38 beoordelingen
96 / 100
7 beoordelingen
92 / 100
53 beoordelingen
90 / 100
61 beoordelingen