Waarom adverteren op LinkedIn?
1. Specifiek targeten voor verschillende doelen
Adverteren op LinkedIn kan op twee verschillende manieren. Afhankelijk van het gewenste doel wordt bepaald welke van de twee advertentiemogelijkheden het beste past. Zo kan er gekozen worden voor ‘gesponsorde content’. Dan wordt een oud- of nieuw bericht wordt getoond aan een specifiek gekozen doelgroep. Gesponsorde content heeft als doel om meer volgers te krijgen en interactie te creëren. De tweede manier van LinkedIn adverteren is het creëren van tekstadvertenties. Dit zijn korte advertenties die rechtst op de LinkedInpagina’s worden getoond. Het doel van deze advertenties is het creëren van leads voor bedrijven.
2. Inzicht in je resultaten
LinkedIn geeft duidelijk en snel een overzicht van de behaalde resultaten. Aan de hand van deze informatie kun je de advertentie verder optimaliseren.
3. LinkedIn adverteren kosten
Afhankelijk van de doelgroep is het adverteren op LinkedIn relatief goedkoop. Het bereiken van directeuren van grote multinationals gaat meer budget kosten dan het bereiken van een bepaalde groep net afgestudeerde studenten. Je betaalt bij LinkedIn per klik (CPC) of per 1.000 vertoningen (CPM).