Waarom adverteren op Instagram?
1. Veel verschillende doelen
Bij het adverteren op Instagram ligt de focus op visuele content (foto’s en video’s). Met beeldmateriaal kan er bijvoorbeeld een nieuw product worden geïntroduceerd of worden ingespeeld op een recente gebeurtenis. Een goed voorbeeld zijn de zo genoemde ‘inhakers’ van de grote bedrijven zoals Heineken en Hema. Leuke en/of inspirerende foto’s of video’s kunnen weer zorgen voor naamsbekendheid en meer online volgers.
2. Inzicht in je resultaten
Een ander voordeel is dat je inzicht krijgt in het resultaat van de advertentie(s). Instagram is onderdeel van Facebook geeft je daarom op dezelfde manier allerlei informatie over je ingezette advertentie. Hierdoor kun je de Instagram advertentie vroegtijdig optimaliseren.
3. Instagram adverteren kosten
Naast het meten van de resultaten, zijn de kosten hetzelfde opgebouwd als bij Facebook. Dankzij het targeten op interesses en demografische gegevens wordt de juiste doelgroep gevonden en wordt voorkomen dat er geld wordt verspild aan de verkeerde doelgroep. Je betaalt voor de Instagram advertenties per klik (CPC) of per 1.000 vertoningen (CPM).