Waarom Facebook adverteren?
1. Specifiek targeten op je doelgroep
Het voordeel van Facebook Ads is dat je de advertenties zeer nauwkeurig kunt richten op een van te voren vastgestelde doelgroep. Zo selecteer je de doelgroep op basis van demografische en geografische factoren. Daarnaast kun je interesses aangeven die voor jouw doelgroep van toepassing zijn. Bovendien wordt Facebook er steeds beter in om jouw specifieke doelgroep voor je Facebook-advertentie te vinden.
2. Inzicht in je resultaten
Een ander voordeel is dat je inzicht krijgt in het resultaat van de advertentie. Facebook geeft je allerlei informatie over je (lopende) advertentie. Hierdoor kun je de advertentie eenvoudig optimaliseren.
3. Goedkope kosten adverteren Facebook
Adverteren op Facebook is één van de goedkoopste instrumenten voor marketeers. Doordat je je doelgroep op Facebook zo specifiek kan benaderen, verspil je weinig van je budget. Voor een Facebook advertentie betaal je per klik (CPC) of per 1.000 vertoningen (CPM). Jouw advertentie kan met €0,15 al 1.000 keer worden weergeven bij de doelgroep.