Online Marketingstrategie - Strategische Online Marketing Sessie

beginnen met online marketing

De offline business van je organisatie gaat goed, echter liggen in de online wereld nog veel onbenutte kansen, die je besluit te gaan ontdekken. Enige tijd na de livegang van je website blijkt het aantal websitebezoekers nog altijd uit te blijven.

De online wereld blijkt anders te zijn dan de offline wereld. Je komt er achter dat je het moeilijk vindt om goede content te schrijven voor je website, te achterhalen waar de doelgroep zich bevindt en hoe je de website conversie-optimaal inricht.

2Bfound helpt ondernemers en MKB’ers door middel van een strategische online marketing sessie om de brug tussen offline en online activiteiten te vormen.

Waarom vandaag nog een online marketing strategie inzetten?

Organisaties die geen gebruik maken van een online marketing strategie:

  • Weten hun doelgroep niet tot nauwelijks te bereiken;
  • Hebben moeite om nieuwe klanten aan te trekken omdat ze niet gevonden worden;
  • Hanteren geen samenhang tussen offline communicatie, de website en online marketing diensten;
  • Ervaren meer druk door toenemende online concurrentie;
  • Verspillen honderden tot duizenden euro’s aan maandelijkse advertentiekosten
geen samenhang online en offline marketing
Stijging in de resultaten

Een goede online marketingstrategie vormt de basis om je organisatie goed op de kaart te zetten. Organisaties die wel gebruik maken van een online marketing strategie behalen betere resultaten, omdat:

  • Zoekmachines maar liefst 93% van al het websiteverkeer genereren.
  • Er op een effectieve wijze wordt gecommuniceerd over hun product of dienst, inspelend op het zoekgedrag van hun doelgroep.
  • Inzichtelijk is gemaakt welke online kanalen de meeste bezoekers trekken. Hierdoor wordt het online marketing budget effectief ingezet.
  • Het advertentiebudget aan de juiste online kanalen wordt toegekend, daar waar de doelgroep zich bevind.

2Bfound helpt je met het realiseren van online ambities

2Bfound gelooft in de kracht van een persoonlijk aanpak, transparante communicatie en eerlijk zaken doen. Naar aanleiding van één of meerdere persoonlijke sessies ontwikkelen wij samen een passende internet marketingstrategie die perfect bij je organisatie past. Dat doen wij door de juiste vragen te stellen aan de hand van de volgende zes stappen, de basis van onze online marketing strategische sessies:

Stap 1: De organisatie in kaart brengen

De eerste stap is het op papier zetten van de identiteit van je organisatie. Stel hiervoor onder meer de volgende vragen:

  • Vanuit welk probleem is de organisatie ontstaan?
  • Op welke wijze lost jouw organisatie dit probleem op?
  • Met welke producten of diensten wordt dit gerealiseerd?
  • Wat zijn de sterkten en zwakten van je organisatie? Wat maakt je bedrijf uniek?
  • Op welke wijze is je organisatie onderscheidend ten opzichte van de concurrentie?

 

Stap 2: Analyse website en huidige (online) marketing activiteiten

Dat een organisatie geen gebruik maakt van een online marketing strategie betekent niet dat ze verkeerd bezig zijn. Het kiezen van de juiste online kanalen en de communicatie kunnen het probleem zijn. Een andere organisatie kan gebruik maken van de juiste communicatiekanalen, maar een website hebben die niet is afgestemd op het gedrag van de consument. Hierdoor kunnen veel conversies worden misgelopen. Met een paar klikken zit je doelgroep namelijk zo op de website van de concurrent.

Stap 3: Het uitvoeren van een doelgroeponderzoek

De meeste organisaties hebben in kaart wie hun doelgroep is. Maar waar bevindt deze doelgroep zich in de online wereld? Op welke wijze dien je met hen te communiceren en op welke momenten? In welke online kanalen is je doelgroep actief? Tijdens deze stap maken we een koppeling tussen de huidige kennis van de organisatie en de jarenlange ervaring van 2Bfound.

Zo behandelen we onder andere in hoeverre de huidige customer journey inzichtelijk is. Welke stappen doorloopt een potentiële klant tot hij of zij klant wordt.

Stap 4: Concurrentieanalyse

Het internet is een grenzeloos gebied waar niet alleen jij, maar ook je concurrenten zich in bevinden. Doe hier je voordeel mee. Bij deze stap gaan we samen op zoek naar mogelijkheden om je te onderscheiden van je concurrenten op online gebied.

Stap 5: Het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek

Een goed zoekwoordonderzoek is essentieel voor wie gevonden wil worden in Google. Met welke woorden zoekt je doelgroep naar jouw producten of diensten? Wanneer dit niet in kaart is gebracht wordt je website niet gevonden. Google rangschikt zoekresultaten namelijk op basis van relevantie. Met name voor zoekmachine optimalisatie en adverteren in Google Ads is een goed zoekwoordenonderzoek fundamenteel.

Stap 6: Opstellen doelstellingen en passende KPI’s

Wellicht dacht je dat online adverteren hét kanaal was om je doelgroep te bereiken. Na het doorlopen van stap 1 t/m 4  blijkt dat het combineren van online adverteren, social media marketing en zoekmachine optimalisatie perfect aansluit bij je organisatie en de doelgroep.

In deze stap stellen we concrete, realistische doelstellingen op met passende KPI’s.

Online marketing maximaal inzetten voor je organisatie

Wil jij online goed vindbaar zijn en de juiste mensen aantrekken naar je website? 2Bfound helpt je met het ontwikkelen van een online marketingstrategie die écht past bij je organisatie. Met een weldoordachte online marketingstrategie kun je iedere gewenste doelgroep naar je website leiden en al je online doelen realiseren.
Of je nu een eenmalige strategische workshop verlangt of op zoek bent naar een betrouwbare partij om je complete online marketingstrategie uit handen te nemen: 2Bfound helpt je graag. Heb je nog vragen? Neem gerust contact met ons op en we kijken graag naar wat wij kunnen betekenen voor je online marketingstrategie.

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen met een Online Marketingstrategie?

Vul het onderstaand formulier in om vrijblijvend contact met ons op te nemen.

Contactformulier
Bezig met versturen
Contactpersoon
Wilfred Stomp eigenaar 2Bfound en SEO expert
Wilfred Stomp
T. 078 - 844 52 71 (algemeen)