Content marketing bureau

content marketing inzetten voor je bedrijf

Voor betrokkenheid, loyaliteit en online vindbaarheid

Met content marketing betrek je de doelgroep bij het merk en bouw je een duurzame relatie op met (potentiële) klanten en relaties. Bovendien is content marketing vandaag de dag onlosmakelijk verbonden met SEO voor een goede online vindbaarheid. Zonder SEO copywriting kan je een eerste plek in Google wel vergeten. Kortom, content marketing is king! 

Hoe werkt content marketing?

De taal van je klant

Bij content marketing is het essentieel om je klant te begrijpen. Wat zijn hun vragen, behoeften en overwegingen? Hoe en waar zoeken ze naar antwoorden en oplossingen? En wat is jouw toegevoegde waarde in dat verhaal? Dit leg je vast in een contentstrategieContent marketing is alleen effectief als je je doelgroep centraal zet. Het gaat dus niet over jou en jouw producten of diensten, maar over je (potentiële) klant. Wij als content marketing bureau gaan op zoek naar hoe gebruikers reageren op je merk.

Content verspreiden

Naast het creëren van content moet deze uiteraard terechtkomen bij de doelgroep. Dit gebeurt door middel van social media marketing, social advertising en door te zorgen dat de content optimaal vindbaar is in Google.

Content marketing voor een hoge positie in Google
content marketing training volgen bij 2Bfound academy

Content marketing training

Wil je graag meer weten over content marketing en je eigen kennis over deze discipline vergroten? Volg dan de content marketing training bij content marketing bureau 2Bfound. Tijdens deze training leer je alles over SEO teksten en hoe je deze het best kunt schrijven + inzetten.

Content marketing diensten

Wat klanten zeggen...

Robbert ter Wielen SOLO Gietvloeren

Het is prettig om zaken als SEO zorgeloos uit handen te kunnen geven, zoals bij 2Bfound het geval is. We hebben hier in de afgelopen jaren schitterende resultaten mee behaald en zijn zeer goed te spreken over de manier van communiceren! 2Bfound luistert naar je wens, komt afspraken netjes na en denkt met je mee. Een absolute aanrader!

Arno van Helden Van Helden Relatiegeschenken

Al sinds 2008 werken wij nauw samen met 2Bfound. Destijds nog 90% werkend als postordebedrijf konden wij niet om de digitale ontwikkelingen heen en zijn we in zee gegaan met 2Bfound.
Binnen nog geen 2 jaar zijn we uitgegroeid tot online marktleider in de relatiegeschenkenbranche. Nog altijd weten we jaarlijks te groeien en blijven we ons ontwikkelen op online gebied. 2Bfound speelt daar een prominente rol in en daarom hopen we nog lang samen te werken met deze partij.

Jan Hak Habrobouw

Voor ons was het een grote uitdaging om met 2bfound in zee te gaan. We besloten om het heel goed, of helemaal niet te doen en gingen voor het eerste. Met de bouw van een mooie, professionele website, de onderhoud daarvan en het optimaliseren van de vindbaarheid in google is 2bfound voor ons een complete partij gebleken waar we blij mee zijn. 2bfound heeft ons naar een hoger niveau gebracht.

Klantbeoordelingen

Contentmarketing wordt beoordeeld met een 8.8 door 60 tevreden klanten!
94 / 100
67 beoordelingen
91 / 100
70 beoordelingen
98 / 100
38 beoordelingen
98 / 100
7 beoordelingen

Gerelateerde berichten

contentmarketing 2020 trends en ontwikkelingen
10-01-20

5 belangrijke contentmarketing trends en ontwikkelingen in 2020

Welke contentmarketing trends moet je zéker in de gaten houden als je ook in 2020 content wilt produceren die gezien én gelezen wordt? Wij lichten 5 belangrijke trends uit! Lees meer
De Inhaakkalender van 2020
21-10-19

Dé inhaakkalender van 2020

Daar issie weer: dé inhaakkalender! Maar dit keer natuurlijk gericht op het jaar 2020. Op al benieuwd waar je in 2020 met je bedrijf op kan inhaken? Download 'm dan hier! Lees meer
Aan de slag met content marketing?

Vul het onderstaand formulier in om vrijblijvend contact met ons op te nemen.

Contactformulier
Bezig met versturen
Contactpersonen
Social Content Marketeer Rosanne
Rosanne van der Putten
T. 078 - 844 52 71 (algemeen)

Weet jij alles al over content marketing? Test jezelf!

Content marketing staat alomvattend voor het creëren van waardevolle- en relevante content voor jouw doelgroep, waarmee je ze kunt verbinden aan jouw merk.
Om content marketing toe te passen dien je jouw doelgroep uitstekend te begrijpen. Je dient vragen te beantwoorden als; naar welke antwoorden zoekt mijn doelgroep? waar zoeken ze die? en hoe kan jij ze van toegevoegde waarde voorzien? De antwoorden op deze vragen leg je vast in de content strategie die als leidraad dient voor je content creatie. Denk hierbij ook aan welke vorm content het beste het antwoord kan geven. Is dit geschreven content of juist spraak in de vorm van een podcast of video?
In een content strategie bepaal je wie jouw doelgroep is, waar jouw doelgroep naar op zoek is, hoe jij ze toegevoegde waarde kunt bieden en met welke content je dat kunt realiseren.
Een content strategie wordt gevormd met behulp van 5 stappen:
1. Doelen bepalen. Wat wil je bereiken met content marketing?
2. Doelgroep en de doelen van de doelgroep bepalen. Waar is de doelgroep naar op zoek?
3. Waardevolle onderwerpen uitdenken.
4. Vormen van content bepalen. Dat wil zeggen; met wat voor content ga je toegevoegde waarde bieden en beantwoord je de vraag van je doelgroep zo goed mogelijk.
5. Content planning opstellen. Wanneer ga je de content creëren en wanneer moet de content gedeeld worden?
Content is een brede term en kan bestaan uit verschillende vormen en/of combinaties van:
1. Categorieteksten.
2. Productteksten.
3. Afbeeldingen.
4. Whitepapers.
5. Infographics.
6. Video's.
7. Blogs.
8. E-books.
9. Podcasts.
10. Nieuwsberichten.
11. Online presentaties.
Content marketing vergt een strategische, structurele manier van werken. Om maximaal te kunnen profiteren van de inzet van content marketing is specialistische kennis benodigd van het schrijven van content zelf, doelgroepcommunicatie en SEO. Beschik je niet over de juiste capaciteiten of heb je te weinig tijd om jouw content strategie consistent door te voeren? Dan is het raadzaam om dit uit te besteden bij een gespecialiseerd content bureau. Naast inhoudelijke vakkennis zijn content specialisten dagelijks bezig om alle trends en ontwikkelingen in de gaten te houden en dit direct toe te passen in hun werk.
Met de inzet van content marketing profiteer je van diverse voordelen:
1. Meer websiteverkeer genereren.
2. Juiste bezoekers aantrekken.
3. Verhogen van het aantal conversies, met dank aan de gerichte en relevante content.
4. Content sluit aan op de wensen van de klant.
5. Grote bijdrage aan SEO van de website.
6. Je doelgroep verbinden aan jouw merk.
7. Betrokkenheid creëren onder de doelgroep.
8. Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van je website.