SOLO Gietvloeren

logo-sologietvloeren

SOLO Gietvloeren giet al 35 jaar kwalitatieve gietvloeren. In 2014 kwam SOLO bij 2Bfound met de vraag om meer offerteaanvragen te genereren via de website. Om dit te bereiken hebben we een SEO strategie uitgewerkt en de site technisch geoptimaliseerd. Aangevuld met een winstgevende SEA campagne hebben we samen voor een flinke toename in offerteaanvragen gezorgd.

Resultaten

Vertienvoudiging organische bezoekers

Door de inzet van content marketing en SEO krijgt SOLO 10 keer zoveel organische bezoekers vanuit Google.

75% meer aanvragen

Door de toename in relevant verkeer en de optimalisatie van de Google Ads campagne is het aantal offerteaanvragen via de site flink toegenomen.

11 top 10 posities in Google

Topposities voor 11 belangrijke converterende zoekwoorden.

Reactie van de klant

Robbert ter Wielen SOLO Gietvloeren

Het is prettig om zaken als SEO zorgeloos uit handen te kunnen geven, zoals bij 2Bfound het geval is. We hebben hier in de afgelopen jaren schitterende resultaten mee behaald en zijn zeer goed te spreken over de manier van communiceren! 2Bfound luistert naar je wens, komt afspraken netjes na en denkt met je mee. Een absolute aanrader!

Hoe hebben wij dit bereikt?

Strategische sessie

Iedere samenwerking die wordt aangegaan begint met een strategische sessie.

Tezamen met SOLO Gietvloeren is gedurende deze sessie achterhaald:

  • Wat de identiteit van SOLO Gietvloeren is;
  • Welke verbeteringen moeten worden doorgevoerd op de website op basis van een analyse;
  • Wie de doelgroep van SOLO Gietvloeren is;
  • Welke concurrenten online aanwezig zijn;
  • Met welke doelstellingen de online marketing activiteiten worden ingezet.
2Bfound case strategische sessie solo gietvloeren
2Bfound case zoekmachine optimalisatie SOLO Gietvloeren

Zoekmachine optimalisatie

Voor SOLO Gietvloeren zijn een aantal onderdelen van zoekmachine optimalisatie ingezet. Met behulp van een sterk en uitgebreid zoekwoordenonderzoek is achterhaald met welke zoekwoorden potentiële klanten op zoek zijn naar de diensten van SOLO Gietvloeren. Daarnaast hebben wij de website SEO-technisch geanalyseerd en hier de nodige aanpassingen doorgevoerd. Denk aan de sitestructuur, pagina-titels en andere SEO-technische zaken.

Linkmanagement, ook wel linkbuilding genoemd, is een belangrijk onderdeel van zoekmachine optimalisatie. Met behulp van linkbuilding is de autoriteit van SOLO Gietvloeren verhoogd. Het creëren van een sterk extern linknetwerk én intern linken zijn voorbeelden hiervan.

Content marketing

In combinatie met zoekmachine optimalisatie wordt content marketing ingezet om de website van SOLO Gietvloeren zo relevant mogelijk te maken voor de diensten én de bezoekers. Denk aan het SEO optimaliseren van webpagina’s en landingspagina’s. Bovendien wordt er een intern en extern blogplan opgesteld om op deze manier relevant websiteverkeer te genereren. In externe artikelen worden bovendien links verwerkt, wat weer ten goede komt voor linkmanagement. De interne artikelen worden ingezet om organisch, relevant verkeer binnen te halen.

2Bfound case content marketing SOLO Gietvloeren
2Bfound case online adverteren SOLO Gietvloeren

Google Ads

Google Ads is een essentieel platform binnen online marketing. Met behulp van advertenties ben je in staat om boven de organische zoekresultaten te verschijnen. Bij SOLO Gietvloeren maken wij naast de normale tekstadvertenties gebruik van dynamische- en responsieve zoekadvertenties, waardoor een constante aanvoer van offerteaanvragen wordt gerealiseerd.

Met Google Ads is het mogelijk om per provincie te adverteren. Zo is er bewust voor gekozen om voor SOLO Gietvloeren alleen te adverteren binnen Amsterdam, Utrecht en Gelderland. Het aanschaffen van een gietvloer gaat echter niet van de één op de andere dag, er vindt vaak een lang traject plaats tot aankoop. Daarom wordt Google Ads ingezet om op verschillende momenten van het aankoopproces aanwezig te zijn.

Ook samen mooie resultaten boeken?

Neem vrijblijvend contact op!

Contactformulier
Bezig met versturen
Contactpersonen

Je kunt ook direct contact opnemen met een specialist:

Wilfred Stomp eigenaar 2Bfound en SEO expert
Wilfred Stomp
T. 078 - 844 52 71 (algemeen)