LanTel

LanTel groeit door de inzet van slimme SEO

(SEO) Organische vindbaarheid

diagram-1

Van 0 leads gegroeid naar gemiddeld 40 leads per maand

futuro_icons_256px_274

Aantal SEO bezoekers gestegen met 170%

bloggen voor google

Rankings belangrijkste zoekwoorden sinds onze start met 2.200 posities gestegen

Met de start van onze samenwerking met LanTel gaan we gezamenlijk toewerken naar een complete online marketingstrategie, die we op een natuurlijke wijze opbouwen. Dat betekent dat we starten bij de broodnodige werkzaamheden en deze geleidelijk aan uitbouwen om zo uiteindelijk op alle touchpoints van de doelgroep aanwezig te zijn.

SEO in de gehele customer journey

Voor LanTel zetten we SEO, ook wel zoekmachine optimalisatie genoemd, in om tijdig zichtbaar te worden voor de doelgroep met de website en echte online leads te genereren. Om goed in te spelen op de wensen van de doelgroep en geen leads mis te lopen, zorgen we er enerzijds voor dat we op allerlei relevante en informatieve onderwerpen te vinden zijn, en anderzijds dat we vindbaar zijn op de zoektermen die de doelgroep gebruikt als ze verder zijn in de overwegingsfase. Daarin overwegen ze de telefonie diensten af te nemen die LanTel aanbiedt! Doel duidelijk: daar gaan we naartoe werken.

Contentstrategie: direct aanwezig in de vroege oriëntatie fase van de doelgroep

Potentiële klanten van LanTel willen in de vroege oriëntatie fase inspiratie opdoen en informatie vinden over onderwerpen als softphones, bellen via teams of wat is voip? Door al in deze vroege fase van de customer journey van de doelgroep aanwezig te zijn, zorgen we ervoor dat we direct top of mind zijn en een expertise rol invullen in de gehele journey. En dat doen we met succes! We ranken namelijk torenhoog op die informatieve zoektermen:

Softphone, (rank 2 met een zoekvolume van 720 zoekopdrachten per maand)
Wat is voip, (rank 3 met een zoekvolume van 210 zoekopdrachten per maand)
Bellen via microsoft teams, (rank 3 met een zoekvolume van 170 zoekopdrachten per maand)

zoekwoorden

Zodra de doelgroep overgaat van oriëntatie naar overweging van diensten, passen zij hun zoekgedrag hier op aan. We zien dat zij specifieker gaan zoeken in Google en zoektermen als hosted telefonie, voip telefonie huisarts, telefonie apotheek en cloud telefonie gaan gebruiken. In deze fase is het cruciaal om op deze termen te scoren, en dat doen we:

  • Telefonie apotheek, (rank 1 met een zoekvolume van 30 zoekopdrachten per maand)
  • Hosted telefonie, (rank 1 met een zoekvolume van 90 zoekopdrachten per maand)
  • Voip telefonie huisarts, (rank 4 met een zoekvolume van 30 zoekopdrachten per maand)
  • Cloud telefonie, (rank 4 met een zoekvolume van 110 zoekopdrachten per maand)
Quote template voor cases (lantel)

Synergie tussen een solide SEO strategie en LeadInfo software

LanTel wil het maximale uit haar websitebezoekers halen, waardoor het vergevorderd is in het inrichten van LeadInfo bezoekers herkenningssoftware. Alle relevante, warme bezoekers worden daardoor gelijk verder geholpen en opgevolgd. Dat levert op het moment van schrijven al gemiddeld 10 leads én opdrachten per week op. Het is natuurlijk lekker dat je contentstrategie daarmee ook bevestigd wordt, échte relevante content is key!

Reactie van klant

Willem Graste LanTel

Op basis van de bezochte pagina’s weten wij waar we het gesprek op moeten sturen. We zien ook dat wanneer een organisatie meerdere pagina’s heeft bekeken, dus echt zijn rondje heeft gedaan en heeft zitten klikken, dat hier echt een vraag ligt. We zien bij 90% dat wanneer je deze belt het een afspraak wordt na één of twee contact momenten. We zijn van geen leads gegroeid naar gemiddeld 10 leads per week à circa 40 in de maand. Hiervan zetten we 10-20% om naar een afspraak. We krijgen ook meer aanvragen binnen via ons contact en offerte formulier en sinds kort ook de pop-up van lead-info om terug te bellen. Maandelijks krijgen we nu gemiddeld 5 tot 10 aanvragen binnen via het contact of offerte formulier.

Ook samen mooie resultaten halen?

Neem contact op:

Uw specialisten

Of neem direct contact op met een specialist op dit gebied

Tim Leijs Online marketeer
Tim Leijs
T. 078 - 844 52 71 (algemeen)
Online Advertising Specialist Wouter Troost bij 2Bfound
Wouter Troost
T. 078 - 844 52 71 (algemeen)