Het effectief inzetten van Google Advertising
Qua advertising waren ze bij Feestartikelen Specialist zelf al gestart met adverteren via Google Ads. Helaas ontbrak het aan ingestelde conversies en hadden zij geen idee van de inkomsten uit advertising en overige kanalen. Door eerst het meten van transacties inzichtelijk te maken met Enhanced Ecommerce werd dat in ieder geval opgelost. Volgende stap was het optimaliseren van de productfeed welke veel informatie miste die wel voorhanden was.
Met een goed geoptimaliseerde productfeed en meetbare transacties werd het tijd om te berekenen welke ROAS minimaal gehaald dient te worden om break-even te draaien. Op basis van de break-even ROAS volgde een gewenste ROAS.
Het inzetten van Smart Shopping
Nu we alles op orde hadden om het adverteren nieuw leven in te blazen zijn we gestart met Smart Shopping campagnes. Een type campagne die veel leunt op de algoritmes van Google en waar we de laatste tijd veel goede resultaten mee behalen. Al binnen een week draaiden we steady op de gewenste ROAS en op sommige dagen zelfs ver daarboven. Flink boven verwachting dus!
Nu we steevast de gewenste ROAS behalen is het tijd om de kanalen uit te breiden waarop we adverteren. Dit sluit aan bij de full funnel strategie die we voor ogen hebben. Awareness, branding en remarketing via de social kanalen is hierop een geweldige toevoeging.