Google Posts in Google Mijn Bedrijf; laat belangrijke zaken gratis opvallen!

Zo, 2018 is inmiddels aangebroken. Wat vliegt de tijd! Hopelijk kijk je tevreden terug op 2017. Om jou een goede kick-start van 2018 te geven, leggen wij in dit artikel op een simpele manier uit hoe jij jouw bedrijf, producten of diensten makkelijk én gratis onder de aandacht brengt bij je doelgroep. Wij horen je al denken: ‘’Huh, maar hoe dan?!’’. Nou, met Google Posts! Hieronder leggen we kort uit wat Google Mijn Bedrijf en Google Posts inhoudt en wat je ermee kan. Het kent namelijk vele praktische toepassingen die jij gratis en voor niets kunt gebruiken!

Wat is Google Mijn Bedrijf?

Google Mijn Bedrijf – ook wel Google My Business – is de opvallende vermelding van jouw website in Google. Een Google Mijn Bedrijf vermelding herken je aan het grote blok aan de rechterkant van de een resultatenpagina. Dit krijgen Google-gebruikers te zien als ze jouw bedrijf zoeken of relevante zoektermen gebruiken.

Een Google Mijn Bedrijf vermelding krijg je wanneer je jouw bedrijf hebt aangemeld bij Google Mijn Bedrijf. Zo’n vermelding laat jou allerlei extra informatie toevoegen. Zoals recensies, foto’s, actieknoppen, adresgegevens, verwante zoekopdrachten en openingstijden. Het aanmaken van dit bedrijfsprofiel is overigens helemaal gratis! Het is namelijk een manier om de Google-gebruikers langer bij Google te houden en om lokale bedrijven actiever te maken met Google Mijn Bedrijf. Want er zijn nog steeds kleine bedrijven die geen website hebben en door middel van Google My Business kunnen consumenten en bedrijven zonder website, elkaar alsnog vinden.

Anyway; je zorgt er dus zonder bijkomende kosten voor dat jouw bedrijf zeer prominent in beeld is bij je doelgroep. Hieronder zie je hoe het bedrijfsprofiel van 2Bfound eruitziet op desktop en op de mobiele telefoon. Op een mobiele telefoon komt jouw bedrijfsprofiel zelfs boven de organische zoekresultaten!

Google Mijn Bedrijf in Google

Google Mijn Bedrijf vermelding van 2Bfound

 

Toepassingen van Google Mijn Bedrijf

Zoals eerder beschreven kan je ontzettend veel toevoegen aan je bedrijfsprofiel. Zo zie je in de voorbeelden hierboven recensies, adresgegevens, openingstijden en de locatie van 2Bfound in Google Maps. De jongste toevoeging aan Google Mijn Bedrijf is Google Posts. Met Google Posts ben je in staat om recente blogs/artikelen te plaatsen. Daarnaast is het mogelijk om je populaire producten, diensten zoals SEO of een evenement onder de aandacht te brengen.

Zolang je een afbeelding met een omschrijving en een URL hebt, kan je onbeperkt berichten blijven toevoegen aan je Google Mijn Bedrijf pagina. Heb jij een nieuw product in je assortiment die je onder de aandacht wilt brengen? Door middel van Google Posts zorg je ervoor dat men die op zoek is naar jouw website, snel het nieuwe product kunnen zien!

Google Posts in Google Mijn Bedrijf

Via Google Posts stuur je bezoekers direct naar jouw producten!

 

Hoe voeg je Google Posts toe aan je Google Mijn Bedrijf vermelding?

Tot slot leggen we een paar stappen uit hoe jij zelf artikelen, producten en diensten toevoegt aan je Google Mijn Bedrijf vermelding. Heb jij nog geen Google Mijn Bedrijf vermelding? Via Google My Business voeg je dit eenvoudig toe aan je account.

Heb je eenmaal Google Mijn Bedrijf? Doorloop dan de volgende 5 stappen:

  1. Log in op de loginpagina van Google Mijn Bedrijf door rechtsboven op ‘Aanmelden’ of ‘Sign in’ (afhankelijk van je voorkeursinstellingen) te klikken.
  2. Klik linksboven in het menu op ‘Berichten’ (‘Posts’):

Google Post aanmaken in Google Mijn Bedrijf

  1. Nu kom je op de plek waar je al je berichten kan aanmaken en beheren. Bovenaan de pagina staat de knop ‘Schrijf je bericht’ (‘Write your post’). Klik hier op en je krijgt het volgende scherm te zien:

Het aanmaken van een Google post

Je bericht moet minimaal 100- en maximaal 300 woorden bevatten en op dit moment is het alleen mogelijk om afbeeldingen toe te voegen. Voeg een afbeelding van minimaal 250×250 pixels toe als JPG- of PNG-bestand.

Om te controleren of je afbeelding (en je hele bericht) er goed uitziet, kan je voor je het bericht publiceert eerst het voorbeeld beoordelen door op ‘Voorbeeld’ (‘Preview’) te klikken.

  1. Kies het call-to-action formaat. Op dit moment is het alleen mogelijk om de call-to-actions ‘Reserveren’ (‘Reserve’), ‘Registeren’ (‘Sign up’), ‘Bestellen’ (‘Buy’) en ‘Bekijk aanbod’ (‘Get offer’) toe te voegen aan je bericht.
  2. Klik eerst op ‘Voorbeeld’ (‘Preview’) en vervolgens op ‘Publiceren’ (‘Publish’) en het bericht wordt direct aan je Google Mijn Bedrijf vermelding toegevoegd!

Indien je een evenement onder de aandacht wilt brengen kan je de knop ‘Evenement van bericht maken’ (‘Make this post an event’) aanzetten. Hiermee zorg je ervoor dat je bericht blijft staan tot en met het evenement. Normaal gesproken worden je berichten namelijk al na 7 dagen automatisch verwijderd. Indien je gebruik wilt gaan maken van Google Posts is het dus een kwestie van berichten bijhouden. Daarnaast is het niet mogelijk om de volgorde van je Google Posts aan te passen. Houd hier dus rekening mee en zorg dat jij je belangrijkste berichten, producten of diensten als laatst plaatst!

Conclusie

Artikelen, producten, diensten en/of evenementen breng je middels Google Posts dus meer onder de aandacht bij je doelgroep. Via Google Mijn Bedrijf maak je binnen 5 stappen eenvoudig een Google Post aan die per direct en voor 7 dagen zichtbaar is in je Google Mijn Bedrijf vermelding.

Meer weten?

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen en/of opmerkingen over Google Posts of over Google Mijn Bedrijf? Neem dan gerust contact met ons op! Volg ons ook op LinkedIn, Facebook, Instagram, Twitter en Google+ voor de laatste ontwikkelingen op het gebied van online marketing!

Wilfred Stomp eigenaar 2Bfound en SEO expert

Over de auteur: Wilfred Stomp

Beoordelingen artikel:

Google Posts in Google Mijn Bedrijf wordt beoordeeld met een 8.7 door 65 tevreden lezers!
98 / 100
38 beoordelingen
96 / 100
7 beoordelingen
92 / 100
53 beoordelingen
90 / 100
61 beoordelingen