Google Adwords uitbesteden, de voor- en nadelen

Een Google Adwords campagne zelf beheren, of toch maar over laten aan een specialist?

Google Adwords is en blijft nog steeds een effectieve manier van adverteren. Het grootste voordeel van Google Adwords is dat er zeer snel resultaten te zien zijn in de zoekmachine. Echter nu nog rendement halen uit de campagne, dat is vaak nog niet zo eenvoudig.

Voordelen uitbesteden Google Adwords

  • Tijd: Een goed geoptimaliseerde Adwords campagne kost vaak veel tijd om op te zetten en er dient constant gemonitord te worden hoe de campagne verloopt. Wanneer u de Adwords campagne uitbesteedt hoeft u daar zelf geen tijd in te investeren.
  • Kennis: Wanneer u kiest voor een Google Adwords Certified partner, weet u zeker dat uw campagne in goede handen is. Zelf mist u misschien de nodige kennis om zoveel mogelijk rendement te halen uit uw campagne. Door middel van het uitbesteden aan een professioneel bureau haalt u meer rendement uit uw campagnes.
  • Rapportage: Bij het uitbesteden van een campagne wordt u vaak maandelijks gerapporteerd. Dit zijn veel uitgebreidere rapportages dan de standaard rapportages in Google Adwords. Ook wordt er getoond wat er veranderd is aan de campagne en wat er geoptimaliseerd is. Hierdoor heeft u direct inzicht in de resultaten en kunt u precies zien wat de campagne u oplevert.
  • Ervaring: Als u de Adwords campagne uitbesteedt bij een betrouwbare partner, heeft u het voordeel dat deze jarenlange kennis en ervaring heeft met Google Adwords en hierdoor een rendabelere campagne kan opzetten.

Nadelen uitbesteden Google Adwords

  • Kosten: Het uitbesteden van een Adwords campagne is natuurlijk nooit gratis, het uitbesteden brengt extra kosten met zich mee. De kosten voor het uitbesteden had u anders in kunnen zetten als extra budget voor Adwords.
  • Geen kennis: Bij het uitbesteden van uw Google Adwords campagne zult u zelf geen kennis van Google Adwords op doen.

Kortom…

Wanneer u zelf niet veel verstand van Google Adwords campagnes opzetten of monitoren heeft of hier gewoonweg geen tijd voor heeft, dan is het verstandig om dit uit te besteden aan een extern bedrijf, mits hier budget voor is. Het grootste voordeel aan het uitbesteden is natuurlijk dat de jarenlange kennis van deze bedrijven uw campagne alleen maar ten goede komt. Het brengt ook uiteraard kosten met zich mee, maar wanneer de campagne veel meer rendement op gaat leveren is dit het uiteindelijk wel waard. Wat is uw mening over het uitbesteden van een Adwords campagne?

Darko - 2Bfound online marketing

Over de auteur: Darko Stanisljevic