Een gratis SEO Website Analyse laten uitvoeren

De laatste tijd zie je steeds vaker dat je voor je website een website-analyse kan laten uitvoeren op het gebied van SEO. Maar wat is het voordeel van deze analyse en wat is het uiteindelijke doel hiervan? Wat wordt er behandeld in een SEO- of websiteanalyse?

Wat is een website analyse?

Het doel van de website analyse of ook wel SEO-analyse is om de eigenaren van websites bekend te maken met de mogelijkheden van zoekmachine optimalisatie. Veel mensen hebben een hele mooie website voor hun bedrijf of organisatie, maar weten nog niet helemaal precies hoe zij meer bezoekers naar de website kunnen krijgen. De website wordt soms nog niet goed vertoond in de zoekmachines, dit komt meestal door diverse redenen. Door een website-analyse te uit te laten voeren wordt er helder uitgelegd wat er ontbreekt of verbeterd kan worden.

Wat wordt er behandeld bij een SEO website analyse?

1. De zoekwoorden

In de website analyse wordt er gekeken naar de zoekwoorden die gebruikt worden voor de website. Er wordt gekeken hoeveel mensen er op deze woorden zoeken en hoe relevant ze zijn voor de website. Ook wordt er gekeken welke positie de website momenteel heeft op deze zoekwoorden. Er wordt daarom van te voren gevraagd wat jij belangrijke zoekwoorden voor de website vindt. Wij geven hierbij nog extra suggesties voor woorden die relevant zijn voor je website maar jij over het hoofd gezien hebt. Het komt vaak voor dat de zoekwoorden waarop de website eigenaar gevonden wilt worden te algemeen zijn, waardoor de bezoekers die op de website komen veel minder relevant zijn en dit negatieve gevolgen heeft voor de conversie.

2. On-page

In de website-analyse wordt de website geanalyseerd, met on-page wordt bedoeld de techniek waarmee de website is opgebouwd en de content waarmee de website is gevuld. Vaak zijn hier een aantal kleine aanpassingen nodig om de website al beter vindbaar te maken. In de website-analyse wordt er gekeken op welke gebieden de website al wel goed scoort en op welke gebieden er verbeteringen/aanvullingen nodig zijn. Denk hierbij aan onder andere de titels van afbeeldingen, metagegevens, H-kopjes en de URL-structuur.

3. Off-page

Bij off-page wordt er gekeken wat er om de website heen gebeurd. Verwijzen er externe links naar de website? En hoeveel links? Wat is de waarde van deze links? Hoe actief is de website op Social media? Of is het bedrijf nog helemaal niet actief op Social media? Hoe lang bestaat de website al? En wat is hier het voordeel of nadeel van. Deze vragen worden beantwoordt in de website-analyse op het gebied van off-page.

Waar kan ik inschrijven voor de website-analyse?gratis seo website analyse

Ben je al overtuigd om je website eens te laten analyseren? Om te kijken hoe jij er voorstaat met betrekking tot vindbaarheid in de zoekmachines. Het voordeel is dat wij deze analyse geheel gratis voor je uitvoeren. Schrijf je dan in via onze Facebook-pagina en laat ons jouw website analyseren. Wanneer je inschrijft via Facebook plaatsen wij uiteraard géén berichten op jouw tijdlijn.

Omdat soms niet alles in één keer duidelijk is geworden na de SEO-analyse nemen wij na een aantal dagen contact op. Hierbij wordt als er behoefte naar is de analyse verder uitgelegd op de onbekende punten. Schrijf je dus nu in!

Wilfred Stomp eigenaar 2Bfound en SEO expert

Over de auteur: Wilfred Stomp