Gratis SEO website analyse laten uitvoeren

Gratis analyse van je website op het gebied van SEO – dat klinkt als muziek in de horen, toch? Wat voor inzichten krijg ik uit zo’n analyse? Waar krijg ik zo’n analyse? En wat brengt het ons zelf om een gratis analyse te verzorgen? Zit jij met deze vragen in je hoofd? Lees dit artikel en wij leggen het je haarfijn uit.

Wat is een SEO website analyse?

De website analyse, ofwel SEO scan van 2Bfound is een krachtige, bondige analyse van jouw website op basis van de SEO richtlijnen die vandaag de dag cruciaal zijn om hoog te scoren in Google. Met de SEO website analyse krijg je inzicht in de mate waarin jouw website online vindbaar en functioneel is en ontvang je direct advies ter verbetering van belangrijke aspecten binnen zoekmachine optimalisatie. Niet alle SEO richtlijnen zullen even zwaar wegen voor jouw website (focus). Binnen 2Bfound richten we ons daarom op een combinatie van algemene SEO richtlijnen, jouw specifieke wensen (rondom strategie en doelen van de website) en jouw doelgroep. Binnen 3 werkdagen ontvang je daarmee een compleet overzicht van de SEO knelpunten die optimale vindbaarheid van jouw website nog in de weg staan.

Hulp nodig bij de implementatie? Wij hebben SEO specialisten in huis die graag met je samenwerken. Met de scans kunnen wij de bekendheid van het 2Bfound merk vergroten, kunnen we jou als website eigenaar laten inzien wat SEO is en wat het met zich meebrengt en kunnen we jou ondersteunen met je website optimalisatie!

SEO website analyse

Waaruit bestaat een SEO website analyse?

SEO is de vakterm voor alle handelingen die nodig zijn om jouw website beter vindbaar te maken in de zoekmachines en deze naadloos te laten aansluiten op de behoeften van de doelgroep. Wij delen die handelingen graag op in 3 belangrijke pijlers, die dan ook als leidraad dienen in de SEO scan.

1. Content optimalisatie

In de website analyse beoordelen we allereerst de content op jouw website. De content op je website moet namelijk aansluiten op de zoekintentie van jouw doelgroep. Daarmee kan je bezoekers namelijk de informatie geven die ze nodig hebben. Hieraan koppelen we vervolgens belangrijke zoektermen, die gebruikt zouden moeten worden om jouw website te positioneren. Vervolgens kijken we hoe jouw website hierop scoort, wat ons een eerste indicatie geeft van de huidige SEO van de website. Hiermee geven we je inzicht in de manier waarop jouw website zich nu positioneert én de manier waarop jij jouw website zou moeten positioneren. Het komt vaak voor dat websites zich niet specifiek genoeg positioneren, waardoor de bezoekers die op de website komen niet relevant zijn en daarmee negatieve gevolgen hebben voor de conversie. Alle aanpassingen die benodigd zijn voor een goede positionering in de zoekmachines delen we op in on-page optimalisaties en off-page optimalisaties. Allereerst moet natuurlijk de content binnen de eigen website geoptimaliseerd worden, wat een vrij directe impact heeft op jouw SEO. Vervolgens dien je ook juiste content buiten jouw eigen website te plaatsen om relevante context te bieden voor inkomende links. Daarover later meer.

2. Technische optimalisatie

Onder de technische optimalisatie van jouw website verstaan we de mate waarin jouw website geschikt is voor mobiele apparaten, de snelheid en de veiligheid van jouw website en de manier waarop de data op de website gestructureerd is (afbeeldingen, tekstopmaak, meta-tags of URL). Die aanpassingen worden ook wel on-page optimalisaties genoemd. Dit zijn over het algemeen de aspecten die directe impact hebben op de vindbaarheid van jouw website. Zodra jouw website hier goed op scoort vormt deze een goede basis voor de online vindbaarheid van de website.

3. Autoriteit in de branche

Tot slot beoordelen we jouw website op autoriteit, want dat vertelt Google iets over de mate waarin de website te vertrouwen is, die populair is en de mate waarin de bezoekers jouw website ook gaan herkennen als autoriteit in de branche. Om dit onderdeel van SEO naar een hoger niveau te kunnen tillen zal je vertrouwde links moeten verzamelen van andere sterke platformen. Dit door middel van juist linkmanagement en het plaatsen van goede artikelen op andere platformen. Dit worden ook wel off-page optimalisaties genoemd en de impact van deze optimalisaties is niet direct terug te zien. Dat is daarmee ook één van de grootste valkuilen voor website eigenaren. Het is namelijk nét zo belangrijk als het optimaliseren van de content en de techniek van de website. Ook voor het optimaliseren van de autoriteit van je website brengen wij advies en tips uit.

Ik wil een SEO analyse van mijn website!

Ben je klaar voor een krachtige, bondige analyse van je website met het oog op SEO? Vraag je gratis SEO scan eenvoudig aan en binnen 3 werkdagen zit de SEO scan in je mailbox. Vergeet niet jouw wensen en/of het doel van jouw website te vermelden, zodat wij je nog specifieker advies kunnen geven!

We nemen na één week contact met je op, zodat we weten hoe waardevol de website analyse voor jou is en of je nog verdere vragen hebt. Hulp nodig bij de implementatie? Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Wilfred Stomp eigenaar 2Bfound en SEO expert

Over de auteur: Wilfred Stomp