Ons beleid ten aanzien van de Coronacrisis naar klanten & leveranciers

Door de verspreiding van het Coronavirus bevinden we ons middenin een onzekere periode. Ons medeleven gaat uit naar een ieder die hierin zakelijk ofwel persoonlijk hard geraakt wordt. Ook wij als 2Bfound merken duidelijk de invloeden die het Coronavirus teweegbrengt. Graag denken wij zoveel mogelijk met onze klanten mee om te zoeken naar (korte termijn) oplossingen die ook nog eens toekomstbestendig zijn. Het is naar onze mening essentieel om deze crisis met elkaar door te komen, maar ook om goed/kritisch te kijken naar hoe we er zo goed mogelijk uit komen, wanneer dit achter de rug is.

Ook als online marketing bureau zullen wij met onze klanten en leveranciers door deze crisis heen moeten komen. Wij proberen er alles aan te doen om zowel de afspraken met onze klanten als leveranciers na te leven en deadlines na te komen. Anderzijds vertrouwen wij er ook op dat onze toeleveranciers en klanten er ook zo in zullen staan zodat de diensten en liquiditeitstroom op gang blijft. Laten we in deze tijden ook in dat opzicht naar elkaar omzien. Daar is volgens ons namelijk iedereen op de lange termijn bij gebaat. 

Echter, voor nu en zeker met onze klanten in met name de volgende branches: party- en evenementverhuur, entertainment, horeca en reisbranche – waar nu de hardste klappen vallen en we zien dat de omzet nu met zo goed als 100% terugloopt – denken we uiteraard graag mee en bekijken we per geval de mogelijkheden.

Voor deze sectoren zijn de gevolgen nu al niet te overzien. Echter, ook voor deze klanten en bedrijven is het belangrijk om, wanneer de crisis voorbij is, weer optimaal voorbereid te zijn om door te kunnen gaan. Door nu te stoppen met online marketing lopen bedrijven het risico ook na de Coronacrisis langer de negatieve gevolgen te gaan ervaren.

Om deze reden zullen wij voor onze klanten zoveel mogelijk (essentiële) werkzaamheden voortzetten en met deze klanten zoeken naar een versoepeling van de betalingsregelingen.

Onze oproep

Voor alle klanten en bedrijven die niet in deze eerste lijn zitten en niet te maken hebben met een terugloop van omzet met zo goed als 100%, doen we een oproep om juist elkaar te blijven ondersteunen en te zorgen dat we zoveel mogelijk, zo lang mogelijk draaiende houden.

Als ook partijen die (nog) niet 100% getroffen worden door deze crisis nu al het betalen en de ondersteuning van hun leveranciers stopzetten, dan zal deze crisis zich razendsnel doorzetten door alle ketens en een snel einde betekenen van veel bedrijven.

Praktisch betekent dit dat we met onze klanten graag meedenken over hoe we eventueel kosten kunnen gaan drukken indien er in deze periode ook minder aanvragen binnenkomen. Over het algemeen geldt dit voor korte termijn kosten waarin makkelijk geschakeld kan worden en die dus ook geen langdurig negatief effect hebben. Denk bijvoorbeeld aan een besparing op de Google Ads kosten. Wat betreft Content- en SEO werkzaamheden zullen we die voorlopig voor onze klanten voortzetten. Dit zijn vaak werkzaamheden waarvan het effect pas over een aantal maanden zichtbaar wordt. Wij zullen deze werkzaamheden dan ook voortzetten om onze klanten sterk uit de crisis te laten komen.

Conclusie

Mocht je als een van onze klanten in de eerst genoemde categorieën (of een ander zeer noodlijdende sector) vallen, neem dan vooral contact met ons op en dan zullen we samen naar oplossingen zoeken. Mocht je als een van onze klanten niet in de eerder genoemde categorieën vallen dan roepen wij jullie op om elkaar zoveel mogelijk te steunen en huidige afspraken en contracten zo lang mogelijk te respecteren. Alleen dan kunnen we elkaar de crisis door helpen en komen we er ook met zijn allen zo goed als mogelijk weer uit!

Hopende op jullie begrip en met vriendelijke groet,

Het 2Bfound team

Wilfred Stomp eigenaar 2Bfound en SEO expert

Over de auteur: Wilfred Stomp